Tuesday, March 01, 2016

Predavanje "Mediji u Srbiji u digitalnom dobu"

Mediji u Srbiji u digitalnom dobu
Mediji u Srbiji u digitalnom dobu

Forum MEDIJI U SRBIJI U DIGITALNOM DOBU
uvodno predavanje
Ričard Ruk, Berlinska škola ekonomije i prava
autor knjige Evropski mediji u digitalnom dobu (Clio, 2010)

učesnici razgovora
Miroljub Radojković, Fakultet političkih nauka │ Rade Veljanovski, Fakultet političkih nauka │
Dragan Janjić, Nezavisno udruženje novinara Srbije │ Jelena Surčulija Milojević, Fakultet političkih nauka

│ Vladan Joler, Fondacija Šer (Share)


petak • 4. mart • 10h – 15h
Medija centar (Terazije 3, Beograd)

Učešće na Forumu je besplatno
Obezbeđen je simultani prevod i radni materijal
Prijave možete slati na e-poštu info@clio.rs do srede, 2. marta u 17h
Broj mesta je ograničen

Osiromašena medijska preduzeća, netransparentno vlasništvo, korupcija, naglašen politički i ekonomski uticaj, rast nepoverenja u medije i pad ugleda novinarske profesije, jednolični programi i sadržaji uglavnom lošeg kvaliteta, slika je medija u današnjoj Srbiji. Promene su nedovoljne i spore, a reforme nisu sprovedene u skladu sa međunarodnim standardima. Opredeljenje za priključivanje Evropskoj uniji, i pristupanje programu Kreativna Evropa 2014-2020 stavlja pred medijske poslenike i stručnjake zadatak boljeg poznavanja evropske medijske prakse u svim aspektima: komercijalnom, zakonodavnom, političkom i tehnološkom.

Forum Mediji u Srbiji u digitalnom dobu okupiće domaće i inostrane stručnjake i ponuditi delotvoran susret struke sa najnovijim teorijskim i praktičnim iskustvima uz istovremeno promišljanje sopstvenih pozicija i mogućnosti za rešavanje uočenih problema. Program skupa zasniva se na knjizi “Evropski mediji u digitanom dobu”, autora Ričarda Ruka, predavača na Školi za ekonomiju i pravo u Berlinu (HWR Berlin School of Economics and Law) i konsultanta u Britanskom ministarstvu unutrašnjih poslova. Profesor Ričard Ruk jedan je od učesnika skupa.

Ričard Ruk (Richard Rooke)
Diplomirao je na Kenterberijskom univerzitetu u Kentu gde je, nakon četvorogodišnjih istraživanja, odbranio doktorat iz oblasti društvenih nauka. Predaje na Berlinskoj školi ekonomije i prava (HWR Berlin School of Economics and Law), a bio je angažovan i kao viši predavač društvenih i političkih studija na Univerzitetu South Bank u Londonu. Gostujući je predavač na Univerzitetu u Liježu u Belgiji i u Školi za menadžment u Remsu u Francuskoj. Obavlja konsultantske poslove u vezi s javnim uslugama za britansko Ministarstvo unutrašnjih poslova. U oblast njegovog interesovanja spadaju analiza politike u okviru EU i na nacionalnom nivou; odnos između privatnog i javnog sektora; mediji, komunikacija i društvo; bezbednost i politika u EU.

Ričard Ruk
EVROPSKI MEDIJI U DIGITALNOM DOBU
preveo sa engleskog Đorđe Trajković

Knjiga Evropski mediji u digitalnom dobu uvodi nas u najznačajnije rasprave, dešavanja i probleme koji oblikuju današnje medije. Autor daje detaljnu analizu masovnih i digitalnih medija, interneta i nove medijske politike uzimajući u obzir zakonodavne, komercijalne, političke i tehnološke aspekte problema. Primenjujući opširan i složen, ali ujedno i veoma precizan pristup Ričard Ruk je napisao knjigu koja doprinosi boljem sagledavanju evropskih medija u globalnim okvirima. Čitalac je podstaknut da razmišlja o statistici i da je povezuje sa ekonomikom, da analizira propise i usklađuje teorije medija s teorijama o evropskim integracijama. Knjiga takođe sadrži primere iz prakse, ilustracije, rezimea, kritička razmišljanja i smernice za korišćenje dodatne literature.

sadržaj
Predgovor, uvod i način korišćenja ove knjige
I EU i mediji – medijska politika EU i globalizacija
II EU mediji u svetlu statističkih podataka
III Razumevanje medija EU kroz ekonomiju
IV Medijska politika, propisi i zakonodavstvo u EU
V Teorija medija u evropskom kontekstu
VI Proces proizvodnje u štamparstvu i izdavaštvu EU
VII Distribucija štampanih i objavljenih materijala
VIII Korišćenje štampanih i objavljenih materijala
IX Audio-vizuelna sredstva u EU: proizvodnja i planiranje
X Audio-vizuelna distribuciona mreža u EU
XI Korišćenje audio-vizuelnih materijala u EU: trendovi
Indeks

0 komentara:

Post a Comment

E-mail newsletter

Budite među prvima koji će saznati najnovije informacije
Unesite vaš Email:

* Pogledajte kako izgleda primer maila